Batman mára már epikus szuperhőssé vált, nem hisszük, hogy van olyan ember a Földön, aki ne hallotta volna a nevét, ne ismerné a képregényeit, az ellenfeleit, aki ne látott volna legalább egy Batman-filmet. Gotham, a bűn városa, ahol csak egy olyan szuperhős tud rendet tenni, mint Batman.
Az Batman Arkham Knight játékban Gotham városa szinte megelevenedik a játékos előtt. Az aprólékos részletességgel kidolgozott világban Batman ezúttal régi ellenségével, a Madárijesztővel. Madárijesztő Gotham egyik legsötétebb gonosztevője, aki Batman ősi ellenségének számít. Eredeti neve Dr. Jonathan Crane volt, és a gothami egyetemen tanított. Fő kutatási területe az emberi félelem vizsgálata volt: majd megőrült, és újdonsült beteg elmeállapotában gyakorlatban kezdte alkalmazni és vizsgálni a félelem hatását a kísérleti alanyain, azaz a páciensein az Arkham Elmegyógyintézetben, legjelentősebb találmánya egy olyan ideggáz volt, mely előhozta az emberekből a legnagyobb félelmeiket. Ezt követően kirúgták az egyetemről. Ettől kezdve “teljes állású” bűnözőként tevékenykedett Gotham-ben, ahol többnyire szakadt ruhákban jár, és vászonból varrt maszkkal takarja arcát, ebből fakad a ‘madárijesztő’ elnevezés. A tudós zseni hátteréből fakadóan kiváló pszichológiai képességekkel rendelkezik, így nagyon jól ért az emberek befolyásolásához, manipulálásához, megfélemlítéséhez.
Az Arkham Knight játékban jóval fejlettebb képességekkel lép színre, így Batman dolga is jóval nehezebb. A játék során segítségére lesz a Batmobile, mely a korábbiaknál jóval kidolgozottabb, komolyabb funkciókkal lett felszerelve, mellyel látványosan agresszívabb módon tud majd színre lépni hősünk.